De jaarlijkse internettrends van Mary Meeker

Afgelopen week verscheen de jaarlijkse presentatie met internet trends van Mary Meeker, hierbij een aantal van de punten op een rijtje:

  • Op dit moment zijn er 3,6 miljard internetgebruikers. Dit betekent dus dat meer dan 50% van de wereldbevolking internet gebruikt, waardoor groei in gebruikers lastiger wordt.
  • Dagelijks besteedt de gemiddelde volwassene 5,9 uur op digitale media. Deze 4% groei is jaarlijks te zien, dus dit zal alleen maar meer worden de komende jaren.
  • Ook worden offline connecties gedreven door online netwerk effecten.
  • Personalisatie zorgt voor verbeterde engagement en beleving
  • De technologiesector is de grootste en grootst groeiende in Research & Development
  • In Nederland is slechts 12% van de mensen bereid om persoonlijke data te delen voor benefits (e.g. korting, personalisatie etc.) versus 38% in China en 25% in USA.
  • Life Long Learning is erg belangrijk, voorbeeld: dagelijks worden er op YouTube meer dan 1 miljard learning video’s bekeken.

Kortom, ondanks dat de groei in internetgebruikers langzaam stagneert, wordt de tijd die op digitale media wordt besteed steeds groter, gemiddeld bijna een kwart van de dag. Digitale media wordt gebruikt om met elkaar te communiceren, maar ook om de behoefte van life long learning te vervullen. Daarnaast worden offline connecties ook gestimuleerd door online netwerk effecten.

MEDonline, specialist in e-communicatie in healthcare, speelt met haar e-learning academies in op de Life Long Learning behoefte en heeft met haar bewezen effectieve multi-channel marketing strategie oog voor zowel on- als offline aandacht.

Bekijk de hele presentatie